Osto- ja toimitusehdot

Yleistä

SUOMI – Toimitusaika 3-5 arkipäivää, 4,90

RUOTSI ja TANSKA – toimitusaika 5-10 arkipäivää, 14,90€

Magasin 167 on pieni yksityisyritys joka my sisutus- ja lahjatavaroita. Asiakkaana voit päättää, haluatko suorittaa ostoksesi myymälässämme tai tilata verkkokaupastamme. Verkkokaupassa tehdyt tilaukset toimitetaan jakelutoimipaikkaan.

Tehdäksesi ostoksia verkkokaupassamme sinun on hyväksyttävä nämä ostoehdot. Tilaus on sitova ostoehtojen hyväksymisen jälkeen. Lisäksi vahvistat, että ilmoittamasi tiedot ovat oikeat. Asiakkaana vastaat virheellisesti ilmoitetuista tiedoista. 

Magasin 167 pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa näitä ehtoja, ja sen vuoksi suosittelemme, että luet ehtomme aina ennen ostosten tekemistä. 

Ehdot ovat voimassa vain silloin, kun ostaja on yli 18-vuotias Suomessa, Ruotsissa tai Tanskassa asuva yksityishenkilö. Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja. Alle 18-vuotiaalla asiakkaalla on oltava huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen. 

Magasin 167 ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

Maksaminen

Magasin 167 käyttää maksuratkaisua Klarna Checkout.

Yhteistyössä Klarnan kanssa Magasin 167 tarjoaa seuraavat maksutavat: laskulla maksu, erämaksu, korttimaksu ja suoramaksu verkkopankin kautta.

Ilmoittamalla tiedot kassalla osoitat, että hyväksyt Klarnan ehdot. Klikkaamalla “Osta” hyväksyt ehtomme.

Klarna Checkout näyttää sinulle määrätyt tiedot heti kun henkilöllisyytesi on tunnistettu. Henkilöllisyyden todentamiseen vaadittavat tiedot voivat vaihdella ostokerran ja asiakkaan mukaan. Luottotarkistusta ei tehdä koskaan suoraan Klarna Checkout -maksutavassa vaan tarpeen mukaan valitun maksuvaihtoehdon perusteella. Klarnan keräämät luottotiedot eivät vaikuta luottokelpoisuuteesi, eivätkä muut luottotietoja pyytävät tahot, kuten pankit, voi nähdä niitä.

Kun sinut on tunnistettu, Klarna Checkout näyttää, mitä vaihtoehtoja juuri sinulle on tarjolla. Ennalta valittu maksutapa on laskulla maksu, mutta voit tietenkin valita vapaasti jonkin muun vaihtoehdon, kuten suoramaksun verkkopankin välityksellä tai korttimaksun. Tarjottavat vaihtoehdot voivat vaihdella ajoittain.

Kaikki maksuihin liittyvät tiedot ja viestit tulevat sinulle suoraan Klarnasta.

Lisätietoja Klarnan maksutavoista sekä täydelliset ehdot löydät osoitteesta www.klarna.fi.

Ota maksuun liittyvissä asioissa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

 Maksutavat jotka Klarna Checkout tarjoaa: Lasku, erämaksu, luottokortti, suoramaksu verkkopankin kautta.

Myymälässä: käteinen ja korttimakasu.

Lahjakorttia myydään ainoastaan myymälässä Lillbyssä ja voi ainoastaan lunastaa sielä.

Toimitusvahvistus

Verkkokaupassa tehdystä tilauksesta lähetetään automaattisesti tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistus ei saavu perille tai sinulla on muita kysymyksiä tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä.

Huom. Tilausvahvistus tarkoittaa vain, että alamme käsitellä tilausta. Lähetämme sinulle toimitusvahvistuksen heti, kun tuotteen saatavuus on vahvistettu ja tuote voidaan toimittaa.

Samassa yhteydessä kun tilauksesi toimitetaan varastoltamme, ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään toimitusvahvistus, josta näet, mitä tuotteita sinulle ollaan lähettämässä. Mikäli joku tuote on loppu varastosta, saat siitä tiedon toimitusvahvistuksessa, ja puuttuvan tuotteen summa palautetaan automaattisesti Klarnan välityksellä.

Säilytäthän sähköpostiisi lähetetyn toimitusvahvistuksen, joka toimii kuittina mahdollisen palautuksen yhteydessä.

Tilaukset

Toimitamme verkkokauppatilauksia Suomeen, Ruotsiin ja Tanskaan. 

Pidätämme oikeuden kieltäytyä tilauksen käsittelemisestä, mikäli meillä on aihetta epäillä petosta. Kaikki petosyritykset ilmoitetaan poliisille.

Toimitus

Kiinteä toimitusmaksu: SUOMI 4.90€, RUOTSI JA TANSKA 14,90€

Saamassasi toimitusvahvistuksessa on seurantalinkki, jonka avulla voit seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyrityksen sivuilla.

Jos pakettisi on vaurioitunut toimituksen yhteydessä, älä ota sitä vastaan, vaan ilmoita siitä kyseiseen noutopisteeseen ennen paketin vastaanottamista.

Magasin 167 ei vastaa paketeista, jotka on asiakkaan hyväksynnällä jätetty kotitoimituksen yhteydessä oven ulkopuolelle tai postilaatikkoon. Tästä esimerkkinä ovat lähetykset, joissa asiakas on erityisesti toivonut, että paketti jätetään oven ulkopuolelle  tai postilaatikkoon (suuret paketit voidaan jättää myös oven ulkopuolelle). Jos paketti katoaa tai se varastetaan, asiakas on itse siitä vastuussa.

Teemme parhaamme toimittaaksemme tilauksesi mahdollisimman pian. Emme kuitenkaan vastaa toimituksen viivästymisistä alennus- ja ruuhkasesonkien aikana tai mikäli ne johtuvat meistä riippumattomista seikoista.

Magasin 167 ei toimita tilauksia osissa. Jos emme jostain syystä pysty toimittamaan kaikkia tilauksesi tuotteita, ilmoitamme sinulle siitä välittömästi. Jos olemme jo saaneet maksun tällaisesta tilauksesta, hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan takaisin sinulle alkuperäisen maksutapasi kautta.

Posti säilyttää paketteja eripituisia aikoja eri toimipisteissään / pakettiautomaateissaan, mutta voit tarkistaa ajankohtaisen säilytysajan Postilta saamastasi noutoilmoituksesta. Normaalisti tämä säilytysaika on 7 päivää. Jos et nouda pakettia määräajan kuluessa, se lähetetään takaisin varastollemme.

Magasin 167 pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta noutamattomasta paketista 19,90 euron maksu palautus- ja käsittelykustannuksina.

Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on sen tilaushetkellä verkkosivustolla voimassa oleva hinta. Kaikki hinnat verkkosivuillamme on ilmoitettu euroina. Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka tällä hetkellä on 24% tai 14%. Toimitusmaksu 4.90€ tai 14,90€ lisätään tuotteen hintaan toimitusehtojemme mukaisesti.

Myymme tuotteita ainoastaan 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille, Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja.

Nouto myymälästä 0€

Odota sähköpostia, jossa ilmoitetaan ostoksesi olevan noudettavissa.

Noutopäivästä sovitaan henkilökohtaisesti ja kaikki verkkokauppa tilaukset maksetaan Klarnan kautta, ei myymälässä.

Jos et itse nouda tilausta tilauksen noutajalla tulee olla kirjallinen, tilauksen tekijän allekirjoittama valtakirja tilauksen noutamiseksi. Tai tilaaja ilmoittaa noutajan nimen sähköpostilla/ tilauksen komentti kentässä.

Peruuttamis,-palautus-ja vaihto-oikeus

Asiakkaana sinulla Kuluttajansuojalain perusteella 14 päivän peruuttamissoikeus nettikaupan yhteydessä. Peruuttamisaika alkaa paketin nouto- tai vastaanottopäivämäärästä. 

Magasin 167 asiakkailla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus (”Avokauppa”). Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ja niissä on oltava jäljellä kaikki laput, sinetöinnit ja sinettitarrat.  Tämä koskee myös alennustuotteita. Koska tarjoamme 14 päivän avokaupan, sinun ei tarvitse täyttää peruuttamislomaketta, jos haluat palauttaa tuotteen.

Peruuttamis- ja vaihto-oikeus ei koske tuotteita joiden sinetöinti on rikottu tai sinettitarra poistettu!

Voit palauttaa verkkokaupastamme ostetut tuotteet myymäläämme Lillbyssä. Ota tuotteen lisäksi mukaan kuitti/lasku, jonka sait sähköpostiisi Klarnalta tehdessäsi ostoksen myymäläämme. Paketin mukana oleva lähetysluettelo ei kelpaa kuitiksi.  Palauttaessasi tuotteen myymälään et joudu maksamaan mitään kuluja ja voit myös vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen. 

Jos haluat palauttaa yhden tai useita tuotteita varastoomme niin lähetä ensin sähköpostia annina@magasin167.fi Kirjoita viestiin palautuksen syy ja palautettavat tuotteet. Sen jälkeen lähetät tuotteet:

Magasin 167
Lillbyvägen 159
68940 Lillby
Finland

Palautuksissa sinulla asiakkaana on taloudellinen vastuu lähetyksen saapumisesta perille Magasin 167 varastolle.

Säilytä postitoimipaikan kuitti palautuksesta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet ja rekisteröineet palautuksesi.

Jos teet palautuksen myymälään rahat siirretään kortille, ja jos olet valinnut maksutavaksi laskun täytyy sinun itse maksaa klarna laskun 14 päivän sisällä. Myymälä Lillbyssä ei pidä minkäänlaista yhteyttä klarnan järjestelmiin.

Kun tuote palautetaan varastoomme lähettämällä, hyvitys maksetaan heti, kun palautus on vastaanotettu ja tarkastettu.  Jos maksutapana on korttimaksu, saat hyvityksen suoraan korttitilillesi.  Jos maksutapana on lasku, laskua muutetaan vähentämällä siitä palautuksen arvo.

Päivitetyn laskun löydät osoitteesta www.klarna.fi. Lisätietoa Klarnan hyvityksestä löydät täältä. Maksat vain pitämäsi tuotteet.

Jos sinulla on maksamaton Klarna-lasku, sinun tulee itse kirjautua sivulle www.klarna.fi ja pidentää laskun maksuaikaa, jotta palautus ehditään rekisteröidä. Jos tarvitset apua, voit myös ottaa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

Reklamaatio

Lain mukaan sinulla on kuluttajana oikeus reklamaatioon. Jos olet ostanut tuotteen Magasin 167 myymälästä tai verkkokaupasta ja havainnut sen olevan virheellinen tai viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, sinua kehotetaan asiakkaana tekemään välittömästi reklamaatio tuotteesta. Kohtuullinen aika reklamaation tekoon on kaksi viikkoa virheen havaitsemisesta.

Voit tehdä reklamaation tuotteesta myymälään tai lähettää tuotteen takaisin varastoomme.

Reklamaatiopyyntö tehdään suoraan Magasin 167, tai lähetä sähköpostia annina@magasin167.fi

Reklamointi edellyttää tuotteen tarkastelua, joten helpoiten ja nopeiten se hoituu myymälässä. Jos teet reklamaation myymälässä, ota mukaan reklamoitava puhdas tuote ja ostotosite (kuitti tai muu tosite ostoajasta ja –paikasta) koskien reklamoitavaa tuotetta. Jos olet ostanut tuotteen verkossa, Klarnan kuitti/lasku toimii kuittina. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan tuotteen. Jos tuotetta ei voida korjata kohtuullisen ajan sisällä tai siinä olevaa virhettä ei pystytä korjaamaan, voidaan se vaihtaa vastaavaan tuotteeseen tai tuote korvataan voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti.

Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta asioida myymälässä, olethan yhteydessä annina@magasin167.fi. Kerro viestissäsi, mistä tuotteesta on kyse, milloin ja mistä se on ostettu. Liitä mukaan kuva viasta ja kuitista. Jos reklamaatio hyväksytään, tuote on aina palautettava varastoomme. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä ei peritä kuljetuskustannuksia. 

Kun reklamoitu tuote on palautettu ja tarkastettu, sinulle maksetaan asiakkaana korvaus voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi, Magasin 167 pidättää itsellään oikeuden hylätä reklamaatio voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaisesti. Magasin 167 noudattaa kuluttajansuojalain ja kuluttaja-asiamiehen suosituksia reklamaatioiden käsittelyssä.

Vastuunrajoitus

Magasin 167 ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

Jos tuotteessa on toimitushetkellä virheellinen hintamerkintä, ostohetkellä ilmoitettu hinta (katso toimitusvahvistus/kuitti) on voimassa ostosi osalta.

Ylivoimaineneste

Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu siitä, että tilauksen tai sen osan toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä syystä tai muusta ulkopuolisesta esteestä, jota emme ole voineet kohtuudella ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai estää. Jos ylivoimainen este estää tilauksen toimittamisen yli kahden (2) kuukauden ajaksi, on molemmilla osapuolilla oikeus irtisanoa sopimus ilman korvausvelvollisuutta.

Kiitos tilauksestasi, tervetuloa uudelleen!